W artykule przedstawiono czterostanowy model procesu spalania w przestrzeniach roboczych (cylindrach) silników o zapłonie samoczynnym w formie procesu semimarkowskiego, dyskretnego w stanach i ciągłego w czasie. Wartościami tego procesu są stany odpowiadające powszechnie akceptowanym rodzajom spalania w tego rodzaju silnikach a mianowicie takie stany procesu jak: spalanie pełne (całkowite i zupełne), spalanie niezupełne, spalanie niecałkowite i spalanie niepełne (niezupełne i niecałkowite). Zasygnalizowano także, że właściwa eksploatacja tych silników może zapewnić prawidłowy przebieg procesu spalania, jeśli będzie on odpowiednio nadzorowany i kształtowany. Podczas takiego przebiegu nie wystąpi stan niepełnego spalania. Podano wzory umożliwiające określenie prawdopodobieństwa przebywnia wspomnianego procesu w wyróżnionych stanach oraz interpretację prawdopodobieństwa poprawnego (niezawodnego) działania silnika, czyli takiego, w którym zachodzi spalanie pełne.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "A semi-Markov model of fuel combustion process in a Diesel engine" link otwiera się w nowej karcie