W artykule zaproponowano interpretację wartościującą działania okrętowych silników spalinowych, które (podobnie jak przedstawione mechanice klasycznej działania Hamiltona i Maupertiusa oraz działanie wynikające ze zmiany pędu ciała) jest rozpatrywane jako wielkość fizyczna o jednostce miary zwanej dżulosekundą [dżulsekunda]. Przedstawiono oryginalną metodę analizy i oceny działania silników o zapłonie samoczynnym w ujęciu energetycznym dla potrzeb eksploatacyjnych. Wykazano, że rozpatrywanie działania tego rodzaju silników w zaproponowanym tu ujęciu umożliwia uzyskanie istotnej informacji o walorach energetycznych tych silników, uzupełniających informacje związane z przetwarzanie energii w formie pracy i ciepła. Przestawiono możliwość analizy działania silników spalinowych w ujęciu deterministycznym i probabilistycznym. Bazując na deterministycznym ujęciu działania tego rodzaju silników przedstawiono możliwość określenia przydatności eksploatacyjnej silników przez określenie działania silników: możliwego i wymaganego do wykonania zadania.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2009
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Possibility of valuation of operation of marine diesel engines" link otwiera się w nowej karcie