Jednym z podstawowych założeń modernizacji polskich linii kolejowych jest przystosowanie ich do dużych prędkości ruchu (300 - 350 km/h). Wzrost prędkości ruchu powoduje zwiększenie efektów dynamicznych oddziaływania taboru na konstrukcję. Fakt ten niesie za sobą szereg dodatkowych wymagań stawianych nowym lub modernizowanym obiektom inżynierskim. W referacie przedstawiono proces projektowania i przebudowy mostu nad rzeką Pilicą, którego celem było dostosowanie konstrukcji do dużych prędkości ruchu. Na szczególną uwagę zasługuje koncepcja wzmocnienia i sprawna realizacja. Pozytywny efekt końcowy można zawdzięczać dobremu współdziałaniu Inwestora, Wykonawcy i Projektanta.
Autorzy
- dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Andrzej Kozakiewicz link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Tomasz Romaszkiewicz link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Marek Szafrański link otwiera się w nowej karcie ,
- Arkadiusz Madaj,
- mgr inż. Rafał Falkiewicz link otwiera się w nowej karcie ,
- Kazimierz Raduszkiewicz,
- Krzysztof Redzimski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2010