Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony?

The aim of the research was to analyze the assumptions of Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ENQA) and the criteria of Common Assessment Framework (CAF) for the educational sector and based on that to find out the main differences and similarities (conflicts and harmony) between them. The results of the research showed that the current trends of the quality movement evolution in higher education are not on the harmony with the modern achievements of total quality management approach, represented by CAF model and several conflicts can be observed.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Język
angielski
Rok wydania
2014

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony?" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie