Drgania komunikacyjne mogą stanowić duże obciążenie eksploatacyjne budynku, powodując zarysowania i spękania tynków, odpadanie wypraw, zarysowania konstrukcji, pękanie elementów konstrukcji lub nawet zawalenie się budynku. Pomiary drgań na rzeczywistych konstrukcjach są pracochłonne i kosztowne, a co ważne nie w każdym przypadku są one uzasadnione. Celem pracy jest analiza autorskiego algorytmu, dzięki któremu z dużym prawdopodobieństwem można przewidzieć zagrożenie negatywnego oddziaływania dyna-micznego na dany budynek mieszkalny. Do prognozy oddziaływań dynamicznych wywołanych ruchem koło-wym utworzono modele oparte na dwóch metodach: sztucznych sieciach neuronowych oraz maszynach wek-torów wspierających. Do utworzenia algorytmów użyto polowych badań własnych wykonanych zgodnie z normą PN–85/B–02170 oraz przykładów zaczerpniętych z literatury. Wyniki przeprowadzonych analiz poka-zują, iż obie metody mogą być dobrymi narzędziami w prognozowaniu wpływu drgań komunikacyjnych na budynki mieszkalne odznaczając się dużą wiarygodnością.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2018