Poroelastic road surfaces are characterized by low noise of tires running on them.Road pavements of this type are promising solution to problems related to traffic noise in cities and on rural roads. Some technical problems still have to be solved, in particular regarding durability and skid resistance on wet surface. Ongoing and planned works are to contribute to create a quiet, durable and safe road surface, which will become an alternative to acoustic screens and vehicle speed reduction as an efficient noise reduction measure. The paper presents the results of laboratory and road tests of tire/road noise and rolling resistance on the prototype poroelastic surface (PERS) compared to the surfaces selected as a reference.
Autorzy
- dr hab. inż. Stanisław Taryma link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Ryszard Woźniak link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Piotr Mioduszewski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Grzegorz Ronowski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1088/1757-899x/421/2/022035
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2018
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "TIRE/ROAD NOISE AND TIRE ROLLING RESISTANCE ON PROTOTYPE PERS SURFACE" link otwiera się w nowej karcie