Horizontal curves are one of the elements of road infrastructure where statistically a relatively high number of accidents have been reported. In the last ten years in Poland approx. 10% of all road accidents happened on horizontal curves of roads and was responsible for approx. 14% of all fatalities on Polish roads. Thus, this issue is important and requires extensive research and proper road safety treatments. One possible measure that may contribute to improvement of safety on road curves may be barriers. The purpose of this work is to assess, with use of numerical simulations, the performance of the 4-cable barrier systems installed on horizontal road convex curves. The most important parameters for road safety barriers are presented including the effect of various impact velocities and the radiuses of the road curves.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Dawid Bruski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Marcin Budzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Stanisław Burzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Kazimierz Jamroz link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Łukasz Pachocki link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Wojciech Witkowski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1515/ijnsns-2018-0169
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2019