Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Misje i misjonarska retoryka w zarządzaniu platformami mediów

Trudno o bardziej znane i poruszające zbiorową wyobraźnię przekazy cyfrowych platforma, niż zapisy ich misji. Nie tylko łatwo wyjaśniają one rolę organizacji, ale zapewniają racjonalizację tego, kto lub czym jest coś lub jak działa. Dla Facebooka, Google i wielu innych organizacji pragnących „zmienić świat na lepszy” są elementem samonapędzającego się mechanizmu utwierdzającego w słuszności obranej drogi. W przypadku cyfrowych platform mediów zapisy misji nie tytko są częścią narracji kształtujących ich tożsamość organizacyjną, ale formują misjonarski charakter organizacji. W ich przypadku dochodzi jednak do powstawania zniekształceń komunikacyjnych: pod presją osiągania podstawowych celów rynkowych tak konstruują przekazy misjne, by powstały korzystne konteksty społeczne i polityczne1. Misje są zatem formą autokreacji - misjonarskiej retoryki konfrontowanej z obawami o wpływ (władzę) platform na kulturę i przekonaniem, że ani korporacje nowych technologii i mediów, ani ich produkty nie tylko nie czynią świata jednoznacznie lepszym, ale oferują przede wszystkim uporanie się z trywialnymi problemami (PDF) J. KREFT - Misje i misjonarska retoryka. Available from: https://www.researchgate.net/publication/365476703_J_KREFT_-_Misje_i_misjonarska_retoryka [accessed Jan 25 2023].

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Język
polski
Rok wydania
2022

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Misje i misjonarska retoryka w zarządzaniu platformami mediów" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie