Zagadnieniami związanymi z analizą możliwości realizacji przejazdów ponadnormatywnych przez obiekty mostowe zajmują się zespoły inżynierskie i naukowe na całym świecie. Wiele z analiz udaje się wykonać przy użyciu standardowych i typowych metod. Jest jednak grupa obiektów, dla których wymagane jest podejście indywidualne. Dla nich dopiero zaprojektowanie i zrealizowanie indywidualnie dobranego planu badawczego jest jedyną możliwością oceny czy przejazd ponadnormatywny o zdefiniowanych parametrach nie spowoduje awarii obiektu. W referacie przedstawiono metodykę postępowania, w wyniku którego możliwe było zezwolenie na przejazd transportu ponadnormatywnego o masie ponad 300 t po żelbetowym dwuprzęsłowym moście, którego nośność określono na 30 t. W celu oceny nośności mostu przeprowadzono szczegółowe oględziny, inwentaryzację, badania w trakcie próbnego obciążenia, polowe i laboratoryjne badania betonu, lokalizację i inwentaryzację zbrojenia oraz obliczenia statyczno-wytrzymałościowe. Co istotne most poddano badaniom podczas przejazdu, dzięki którym możliwa była eksperymentalna ocena pracy konstrukcji oraz zgodności deklaracji przewoźnika względem rzeczywistej masy transportu ponadnormatywnego.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2023