W ramach rozprawy doktorskiej podjęto problem funkcjonowania barier ochronnych, ze szczególnym uwzględnieniem częstości występowania oraz wielkości uszkodzeń barier na odcinkach dróg krajowych w Polsce. Rozpoznanie tematyki funkcjonowania barier ochronnych przy drogach, oraz identyfikacja nierozwiązanych problemów, pozwoliły na sformułowanie głównego celu pracy i celów szczegółowych. Cele te obejmują opracowanie i wdrożenie do praktyki drogowej modeli matematycznych szacowania częstości występowania oraz wielkości uszkodzeń barier ochronnych, stosowanych na dwujezdniowych drogach krajowych w Polsce. Cele rozprawy osiągnięto poprzez realizację procesu badawczego, składającego się z następujących etapów: studiów literatury, opracowania programu badań, wyboru poligonów badawczych i budowy baz danych, przeprowadzenia serii badań terenowych, poligonowych i symulacyjnych, modelowania częstości zdarzeń i wielkości uszkodzeń barier ochronnych, w zależności od najistotniejszych czynników konstrukcyjnych, drogowych, ruchowych i utrzymaniowych, badania wpływu zidentyfikowanych czynników na funkcjonowanie barier oraz opracowania polskiej metody szacowania częstości i wielkości uszkodzeń barier ochronnych na odcinkach dróg. W końcowej części pracy przedstawiono wnioski z przeprowadzonych badań i analiz, wskazano rekomendacje dotyczące wykorzystania i wdrożenia wyników badań oraz zaproponowano kierunki dalszych badań.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2024