Artykuł ma na celu przedstawienie związków pomiędzy ogólnymi funkcjami systemu prawa a procesem reform, które zostały przeprowadzone w polskim systemie oświaty w latach 90-tych XX wieku. Regulacje prawne odgrywają bardzo istotną rolę w procesie planowania i realizacji zmian systemowych w różnych dziedzinach życia społecznego. Stanowią one główny instrument procesów reform,w tym reformy systemu edukacji. Kształtowanie i adaptacja nowych rozwiązań systemowych w dziedzinie oświaty wymaga dobrej znajomości prawa, wymaga również pokazania wzajemnych relacji między procesami edukacyjnymi a funkcjami prawa.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2002
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Funkcje prawa w procesie reform oświaty lat 90." link otwiera się w nowej karcie