W ramach projektu próbnego obciążenia nowego wiaduktu sprężonego wykonano obliczenia statyczne rzeczywistej konstrukcji. Rozbieżności pomiędzy założeniami projektowymi a wynikami własnymi, skłoniły do przeprowadzenia analizy wpływu sposobu modelowania przęseł na jego teoretyczne wytężenie. Analizowano cztery modele MES, rusz belkowy, model powłokowo-belkowy, model powłokowo-bryłowy oraz model bryłowy. Rezultaty odniesiono do wyników badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu. Sformułowano pewne wnioski dotyczące tworzenia praktycznie użytecznych modeli MES.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski link otwiera się w nowej karcie ,
- Tymon Galewski link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Andrzej Kozakiewicz link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Maciej Malinowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2003