Key to understanding the needs and tools of road infrastructure management for preventing run-off-road crashes or minimising their consequences, is to identify the hazads and sources of hazards caused by wrong or improper use of road safety devices and identify errors in the desifn, structure, construction and operation of road safety devices. Studying such an extended scope of the problem required fieldwork and surveys with road authorities, designers, road safety auditors and road maintenance services. An outline of new quidelines could only be developed after understanding the effects of restraint systems, the design, additional elements, type of road and safety barrier location on a road or engineering structure and the road and traffic conditions on their functionality and safety. The paper will present the preliminary results of this research (research project - ROSE). One way to understand the functionality of road safety devices is to build numerical models and conduct sumulation tests of virtual crash tests. The article presents the scope of work conducted as part of an effort to develop new vehicle restraint system guidelines.
Autorzy
- dr inż. Marcin Budzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Kazimierz Jamroz link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Wojciech Witkowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Stanisław Burzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Dawid Bruski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Łukasz Jeliński link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Łukasz Pachocki link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1051/matecconf/201926205003
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2019
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "The effects of vehicle restraint systems on road safety" link otwiera się w nowej karcie