Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Publikacje z roku 2005

Pokaż wszystkie
  • Manager - Engineer - the proposal of the Faculty of Management and Economics Gdańsk University of Technology
    • Krzysztof Leja
    • Andrzej Szuwarzyński
    2005

    W artykule przedstawiono ofertę edukacyjną Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, wskazując cel kształcenia menedżera o dość szerokiej ogólnej wiedzy inżynierskiej, sylwetkę absolwenta wydziału oraz nowe inicjatywy kształcenia w języku angielskim.


  • Managing Knowledge in the new society
    • Edward Szczerbicki
    2005

    Omiono cechy społeczeństwa informacyjnego. Na tle tych cech wyszczególniono najwazniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem wiedzą w tym społeczeństwie.


  • Manganese-nitrogen-sulphur surface layers produced on aluminium alloys
    • Waldemar Serbiński
    2005

    Podano metodę wytwarzania warstw powierzchniowych zawierających mangan, azot i siarkę na odlewniczym stopie aluminium. Przedstawiono mikrostrukturę przekroju i powierzchni wytworzonych warstw, ich twardość oraz wlaściwości tribologiczne i korozyjne.


  • Maritime awareness and emergency management real time system using remotely accessible GIS technology
    • Zbigniew Łubniewski
    • Andrzej Partyka
    • Andrzej Stepnowski
    2005

    Przedstawiono koncepcję oraz prototyp morskiego GIS do zdalnego monitorowania w czasie rzeczywistym zanieczyszczeń środowiska morskiego. System pozwala na gromadzenie i integrowanie różnych typów danych dotyczących zanieczyszczeń, pozyskiwanych na bieżąco za pomocą wielorakiego rodzaju sensorów, w tym akustycznych (echosondy jednowiązkowe i wielowiązkowe). Zadaniem systemu jest wizualizacja oraz mapowanie zanieczyszczeń, takich jak plamy ropy naftowej czy zalegające na różnych głębokościach skupiska odpadów przemysłowych, a także wieloaspektowe przetwarzanie i analiza tych danych pozwalające na predykcję zachowania się skupiska zanieczyszczenia w najbliższej przyszłości.


  • Marketing miedzynarodowy
    • Elżbieta Kapsa
    2005

    4.2. Cena - w podrozdziale przedstawiono podstawowe definicje, strategie cenowe, proces ustalania ceny i metody jej wyznaczania, określono ponadto taktyczną rolę ceny4.3. Dystrybucja - podrozdział obejmuje podstawowe pojęcia w zakresie dystrybucji, kryteria klasyfikacji oraz typy kanałów dystrybucji. W tej części pracy scharakteryzowano ponadto sprzedaż hurtową oraz detaliczną, rodzaje pośredników, formy i strategie dystrybucji, a także logistykę dystrybucji6.2. Marketing międzynarodowy - w tym rozdziale omówiono kolejno takie zagadnienia, jak międzynarodowe otoczenie firmy, elementy markeitngu mix na rynku międzynarodowym, strategie marketingowe oraz badania marketingowe rynków zagranicznych.


  • Marketing relacji : Geneza relationship marketing i jego cele
    • Edyta Gołąb-Andrzejak
    2005

    Rozdział piąty opracowania dotyczy marketingu relacji. W pierwszym podrozdziale tego rozdziału prezentowana jest geneza relationship marketing. Interpretowane jest, w oparciu o definicje L. Berry'ego, A. Payne'a oraz M. Rydla i S. Ronkowskiego, pojęcie marketingu relacji. Dokonywana jest także prezentacja celów jakie stawiane są przed omawianą koncepcją. Cele te są charakteryzowane w oparciu o model sześciu rynków, model Gummessona, schemat procesu kształtowania lojalnego klienta oraz drabinę lojalności klienta.W drugim podrozdziale prezentowane są specyficzne cechy marketingu relacji. Ukazywane są one poprzez porównanie marketingu relacji z marketingiem transakcji. Wykazywana jest także specyfika wymiany między klientem a przedsiębiorcą w ramach omawianej koncepcji marketingu.


  • Marketing relacji : Specyficzne cechy marketingu relacji
    • Edyta Gołąb-Andrzejak
    2005

    Rozdział piąty opracowania dotyczy marketingu relacji. W drugim podrozdziale prezentowane są specyficzne cechy marketingu relacji. Ukazywane są one poprzez porównanie marketingu relacji z marketingiem transakcji. Wykazywana jest także specyfika wymiany między klientem a przedsiębiorcą w ramach omawianej koncepcji marketingu.


  • Marketing relacji : zastosowanie marketingu relacji
    • Anna Drapińska
    2005

    W podrozdziale opisano warunki implementacji marketingu relacji w przedsiębiorstwie. Zwrócono między innymi uwagę na strukturę organizacyjną, system dostarczania klientom wartości oraz branżę, w której działa firma. Wskazano również na korzyści wynikające z zastosowania działań marketingu relacji w firmie.


  • Marketing terytorialny
    • Alicja Sekuła
    2005

    W podrozdziale przedstawiono postać i zastosowanie marketingu w sferze odnoszącej się do działalności publicznej na zdelimitowanym obszarze. Opisano charakterystykę, przesłanki wpływające na powstanie oraz przyczyny wydzielenia marketingu terytorialnego. Zaprezentowano różne ujęcia definicyjne z analizą elementów, które w każdej definicji są akcentowane. Omówiono cele marketingu miejsc. Zidentyfikowano podobieństwa i różnice między jednostkami administracyjnymi a przedsiębiorstwami. Na ich podstawie przedstawiono podział marketingu terytorialnego. Jego cechą charakterystyczną jest istnienie - oprócz marketingu zewnętrznego - marketingu wewnętrznego I i II stopnia, czyli w ujęciu ścisłym i szerokim. Podział wynika z faktu istnienia w gminach, powiatach i województwach nie tylko personelu, ale mieszkańców i organizacji działających na danym terenie. Na zakończenie zaprezentowano mieszankę marketingową i omówiono każdy z pięciu elementów marketingu mix - produkt, cenę, promocję, dystrybucję i personel - w formule zaadaptowanej do specyfiki przestrzeni.


  • Marketing w Internecie
    • Magdalena Brzozowska-Woś
    2005

    Opracowanie poświęcono marketingowi w Internecie. Struktura treści obejmuje genezę powstania Internetu, jego rozwój na świecie i w Polsce oraz omówienie najpopularniejszych usług internetowych wykorzystywanych w marketingu - poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne oraz World Wide Web. Szczególną uwagę zwrócono także na problem sukcesu firmowej witryny internetowej, mierzony przez pryzmat satysfakcji jej użytkownika - klienta.


  • Marketing w organizacjach niedochodowych
    • Krzysztof Leja
    2005

    Autor w tynm rozdziale podręcznika prezentuje rolę organizacji niedochodowych (publicznych i pozarządowych) omawiając klasyfikacje i źródła finansowania tych organizacji, ich otoczenie, determinaty marketingu oraz elementy marketingu relacji. Przedstawia też wolontariuszy jako szczególny zasób organizacji niedochodowych oraz przyszłość tych organizacji.


  • Marketing w wybranych obszarach działalności : Marketing przemysłowy
    • Jerzy Koszałka
    2005

    Omówiono pojęcie marketingu przemysłowego i najważniejsze różnice między marketingiem wyrobów i usług konsumpcyjnych a marketingiem dóbr przemysłowych. Scharakteryzowano odbiorców na rynku dóbr przemysłowych. Przedstawiono proces zakupu dóbr przemysłowych. Zdefiniowano relacje dostawcy-nabywcy dóbr przemysłowych.


  • Marketing wewnętrzny
    • Jerzy Koszałka
    2005

    Omówiono istotę marketingu wewnętrznego i pojęcie klienta wewnętrznego. Przedstawiono kluczowe fazy i zadania procesu kształtowania marketingu wewnętrznego. Scharakteryzowano najważniejsze formy marketingu wewnętrznego. Omówiono uwarunkowania marketingu wewnętrznego oraz korzyści ze stosowania.


  • Marketing zewnętrzny : Cena
    • Elżbieta Kapsa
    2005

    W podrozdziale przedstawiono podstawowe definicje, strategie cenowe, proces ustalania ceny i metody jej wyznaczania, określono ponadto taktyczną rolę ceny


  • Marketing zewnętrzny : Dystrybucja
    • Elżbieta Kapsa
    2005

    Dystrybucja - podrozdział obejmuje podstawowe pojęcia w zakresie dystrybucji, kryteria klasyfikacji oraz typy kanałów dystrybucji. W tej części pracy scharakteryzowano ponadto sprzedaż hurtową oraz detaliczną, rodzaje pośredników, formy i strategie dystrybucji, a także logistykę dystrybucji


  • Marketing zewnętrzny : produkt
    • Dariusz Dąbrowski
    2005

    W podrozdziale 4.1 podręcznika scharakteryzowano produkt jako element marketingu zewnętrznego. Między innymi omówiono: pojęcie i charakterystykę produktu, klasyfikacje produktów, pojęcie linii i asortymentu produktów, markę i opakowanie produktu, cykl życia produktu oraz proces wdrażania nowych produktów.


  • Marketing zewnętrzny : promocja
    • Magdalena Brzozowska-Woś
    2005

    W opracowaniu omówiono pojęcie promocji, a także miejsce, jakie zajmuje ona w marketingu-mix. Szczególną uwagę poświęcono rozróżnieniu pomiędzy promocją a często utożsamianą z nią komunikacją marketingową. W dalszej części scharakteryzowano instrumenty promotion-mix: reklamę, public relations, promocję sprzedaży, marketing bezpośredni, sprzedaż osobistą i sponsoring.


  • Maszyny elektryczne w elektroenergetyce
    • Wacław Matulewicz
    2005

    Monografia prezentująca zagadnienia teoretyczne i eksploatacyjne maszyn wirujących i transformatorów dobrane pod kątem właściwości użytkowych maszyn oraz stanów nieustalonych i zakłóceń. Podano wyniki symulacji oraz badań obiektów fizycznych, opisano także nietypowe stany pracy masyn elektrycznych oraz podstawowe badania i przeglądy.


  • Matematyczny opis struktury przepływu w osadniku
    • Piotr Zima
    2005

    W artykule przedstawiono pierwszy etap pracy badawczej prowadzonej w Katedrze Hydrauliki i Hydrologii. Szczególnie skoncentrowano się na badaniu wewnętrznej struktury przepływu ścieków oraz rozkładu stężenia substancji w osadnikach wtórnych, rozważając rozwiązania standardowe, jak i nowatorskie w stosunku do przyjętego kierunku przepływu ścieków. Przedstawiono dwa modele opisu struktury przepływu: płaski w pionie model cieczy lepkiej, newtonowskiej oraz kinematyczny model przepływu płaskiego cieczy newtonowskiej. Przedstawiono także dwa modele opisu transportu zanieczyszczeń: dla substancji rozdrobnionej na poziomie makroskopowym (metoda strukturalna) oraz dla substancji rozdrobnionej na poziomie molekularnym - płaski w pionie model transportu masy w warunkach poprzecznie izotropowej dyfuzji burzliwej.


  • Materiały wewnętrzne jako źródło lotnych związków organicznych w powietrzu wewnętrznym = Indoor building materials as source of volatile organic compound
    • Bożena Zabiegała
    • Anna Gawrońska
    • Monika Partyka
    • Jacek Namieśnik
    2005

    W pracy przedstawiono źródła lotnych związków organicznych w powietrzu wewnętrznym, ze szczególnym uwzględnieniem materiałów budowlanych i materiałów wykorzystywanych jako elementy wyposażenia pomieszczeń. Omówiono sposób prowadzenia badań przesiewowych oraz badań z zastosowaniem komory testowej, które pozwoliły na ocenę natężenia strumienia emisji lotnych związków organicznych z materiałów wewnętrznych.